Design Thinking - חשיבה עיצובית

“We can’t solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.”

Albert Einstein

המטרה של חשיבה עיצובית היא "יישום אסטרטגיה עסקית של התאמת פתרונות אפשריים לצרכיהם של אנשים"
(טים בראון, מנכ"ל ונשיא IDEO). 

כדי לעשות זאת בהצלחה נדרש שילוב בין אמפתיה להבנת הבעיה, יצירתיות בהפקת תובנות ופתרונות,
ורציונליות בניתוח והתאמה של מגוון פתרונות עד לבחירת ויישום הפתרון האפקטיבי והמוצלח ביותר.

שלא כמו חשיבה אנליטית, חשיבה עיצובית היא תהליך שכולל צבירה ובניה של רעיונות, ללא הצבת גבולות במהלך שלב סיעור המוחות (Brainstorming). כאשר אין גבולות מוגדרים, המשתתפים חוששים פחות מכישלון וביקורת מעמיתיהם, ומעודדים השתתפות רב-תחומית ושימוש במקורות מידע מגוונים ככל שמתאפשר.
היא מתאפיינת באופן חשיבה חזרתי (איטרטיבי), וככזאת, "פתרונות" ביניים הופכים להיות נקודות התחלה אפשריות של נתיבים חלופיים,
ומכאן תהליך של שיפור מתמיד.

חשיבה עיצובית הפכה לחלק בלתי נפרד מתהליכי חדשנות והתמודדות עם תחרות וסביבה דינמית ומשתנה.
בחשיבה עיצובית משתמשים לצורכי שיווק, חווית לקוח, עיצוב מוצר, עיצוב שרות ובכלל בזיהוי צרכים והתמודדות
עם פתרון בעיות בכל תחום שהוא.
הוכח כי חברות שמיישמות את תהליכי החשיבה העיצובית משיגות תוצאות עסקיות טובות יותר משל מתחרותיהן.

מה תלמדו בקורס

חשיבה עיצובית כוללת שבעה שלבים: 
הגדרה > מחקר > הגייה > אב-טיפוס > בחינה ובחירה > יישום > מדידה ולמידה


במסגרת שבעת השלבים הללו, ניתן לנסח בעיות, לשאול שאלות נכונות, ליצור יותר רעיונות, ולבחור את הטובות שבתשובות.
השלבים אינם תהליך לינארי, ויכולים להתרחש בו-זמנית ואף בחזרה עליהם.

השיטה של חשיבה עיצובית חולקת מאפיינים מוסכמים, בעיקר:
 יצירתיות, חשיבה מרובת מיומנויות, עבודת צוות, תפיסת המשתמש במרכז, סקרנות, אופטימיות וביטול הפחד מביקורת ומכישלון.

בקורס נלמד ונתרגל על מבנה השלבים ועל הדרכים להוביל וליישם אותם באופן מוצלח תוך רתימת הגורמים השונים בארגון.

 

תכנית הקורס

*הקורס יפתח בחודש מרץ, המועדים יפורסם בקרוב

מפגש ראשון:

  • חשיבה עיצובית הגדרה ומבוא

  • תרגיל בחשיבה יצירתית וביטוי רעיון

  • תהליך חשיבה עיצובית

  • תרגיל סדנה בחשיבה עיצובית 

 

מפגש שני:

  • המשך תרגיל חשיבה עיצובית

  • דוגמאות לתהליכי חשיבה יצירתית בחברות מסחריות

 

מפגש שלישי:

  • זהות המותג: למה אנו עושים מה שאנו עושים - מה עומד מאחורי העשייה שלנו ביצירת חוויות, מוצרים ושירותים

  • חשיבה עיצובית בראייה עיסקית. כיצד מפיקים רעיונות חדשניים בעלי זהות מיתוגית וערך מסחרי.

  • סיכום הקורס

 

מחיר הקורס: 2,400 ש"ח לפני מע"מ

מרכז הקורס - אמיתי חלפון

  • יועץ בכיר לעיצוב חווית לקוח ולעיצוב מוצר. לאמיתי ניסיון של 17 שנה בעיצוב מוצר וחווית לקוח ומותג. במהלך הקריירה עבד בתפקידים מגוונים בתחום חדשנות, עיצוב שירות ומותג בחברות כמו Air New Zealand, חברת החדשנות הנוי יורקית, פרנהייט 212, חברת האלקטרוניקה הקוריאנית LG, אל על, ותפקידו האחרון בשטראוס-מים כסמנכ"ל שיווק, חדשנות ופיתוח מוצרים.

 

  • בשנתיים האחרונות עוסק כיועץ בעיצוב חווית לקוח, שירות ומותג לחברות שונות כגון: לאומי קארד, מובייל או.די.טי, קסטרו אופנה, פיגר 8, נייס מערכות, לוי שטראוס ועוד.

  • אמיתי פועל מתוך ראייה הוליסטית של כל רגעי האמת במסע הלקוח ומתוך בחינה ורתימה של כלל הממשקים בין הלקוחות והחברה לתהליך, וזאת במטרה לייצר חווית מותג שתביא לנאמנות בקרב הלקוחות ולהמלצתם.