ניהול כלים לניהול אסטרטגיה בעידן GAFA

“Strategy Execution isn’t something other people should worry about while you are doing something far more important”

רוב הארגונים נכשלים במעבר מתוכניות למימוש מוצלח. כדי להצליח באימוץ שיטות והרגלי עבודה של ארגון כלכלה חדשה נדרש להתמקצע בניהול אסטרטגיית השינוי, לסגל יכולות מה"דור החדש" (כדוגמת - Collaboration Co-creation, Agile) ולהתארגן בצורה מתאימה.

המטרה – לנהל את השינוי כדי שלא ינהל אתכם. 

 

איך נמנעים מסינדרום ה"חרוץ הטיפש?", למה חשוב למדוד אבל גם לנהל יוזמות אסטרטגיות? מה ההבדל בין ניהול אסטרטגיה לניהול יומיומי? איך מנהלים ביעילות את המשאב הכי יקר – תשומת הלב והזמינות הניהולית ?

לאור החשיבות וההשקעה הגדלה והולכת בפיתוח אסטרטגיות כדי להניע שינויים משמעותיים הנדרשים לשינוי לכיוון "הכלכלה החדשה" כאסטרטגיה עסקית היוצרת בידול, אנו רואים שארגונים מחפשים לנהל את השינויים באופן מקצועי המתאים למורכבות הרבה הכרוכה בשינוי ממין זה, נדרש לפתח את בעלי המקצוע החדשים שיהיו אחראים לפתח את הנושא בארגון ויטמיעו אותו, בקורס זה הם יקבלו את הכלים והפרקטיקות שיעזרו להם לעשות את זה בהצלחה.

בקורס נעסוק בסקירת הפרקטיקות ונשלב Case studies רלוונטיים מחברות בעלות שם עולמי בתחום מהארץ ומהעולם.

על מה תשמעו בקורס

  • סקירת ההתפתחות העסקית והטכנולוגית בנושא האתגרים בניהול אסטרטגיית השינוי וההזדמנויות למימוש ולשימוש בשיטות ניהוליות מעודכנות.

  • תפישות חדשניות, כלים ותהליכים יישומים להעצמת הערך העסקי מהאסטרטגיה.

  • דרכים לייצר Collaboration ו- Agility כולל שימוש בכלים רלוונטיים

 

בקורס יתארחו מרצים מדיסיפלינות רלוונטיות, מומחי אסטרטגיה ומנהלים בכירים מארגונים מובילים בתחום.

תוכנית הקורס

*מועדי ושעות הקורס יעודכנו בקרוב

מפגש 1 – למה צריך לנהל את אסטרטגיית השינוי ?

במפגש נבחן את התסריטים הגורמים לרוב אסטרטגיות השינוי לא להיות מבוצעות בהצלחה. העובדים שאינם מבינים למה צריך לשנות, הפרויקטים שממשיכים הרבה אחרי שהם מפסיקים לתת ערך אסטרטגי, מדידה שאינה מודדת את הערך האמיתי לארגון אלא "תפוקות" ו"תוצאות" שרק מבלבלים את המנהלים לחשוב שאכן הארגון מתקדם לכיוון הנכון. בהמשך נציע מסגרות מתודולוגיות ופרקטיקות אפשריות.

מפגש 2 – כלים חדשניים בכל מחזור החיים של השינוי

במפגש נעסוק בהכרות שיטתית עם המתודולוגיות והפרקטיקות המרכזיות של התחום. ראשית – בניית מפה אסטרטגית כמכווינה ראשית של השינוי, מדידת השינוי והגדרת יוזמות. בנוסף, Collaboration, דרך Co-creation  ועד  Agile הן רק חלק מהשיטות שנציג ונתרגל.

מפגש 3 – ניהול התהליך

במפגש נעסוק בתהליכי ניהול שינוי אסטרטגי, שגרות, מבנה ארגוני ובעלי תפקידים, Responsibility & Accountability, תפקידו של המנהל השינוי האסטרטגי, איך יוצרים את ה DNA הארגוני לתחום, איך מוציאים לפועל תכנית לניהול השינוי האסטרטגי, וניתן טיפים להצלחה מתמשכת ושיפור מתמיד.

מרכז הקורס - אמיר רסקין

  • בעל ניסיון רב שנים ביעוץ לארגונים ולהנהלות במידע תומך תהליכי קבלת החלטות, Data & Big Data ואנליטיקה.

  • הקים בפועל מרכזי מידע עיסקי ומרכזים לניהול אסטרטגיה בכמה מהארגונים המורכבים בישראל. משלב בין ראיה ניהולית להבנה טכנולוגית מעמיקה.

 

  •  בעל ידע אקדמי ומעשי מהותי בתחומי כלכלה, משאבי האנוש והגישור. מרצה ומנחה ימי עיון בתחום קבלת ההחלטות האסטרטגית, המידע והטכנולוגיה - מרכז ומנחה את הכנס השנתי הגדול בישראל Big Data/Analytics,

  • מוביל ב –B-Pro את תחום ה- Strategy Execution עפ"י מתודולוגית XPP הבינלאומית של קבוצת Palladium,

 

  • בוגר ממר"מ, פריק של מובייל וסושיאל. הקים סטרטאפ שניקנה ע"י אורקל ובימים אלו מקים את Shoodoo - סטרטאפ בנושא Predictive Analytics.

  • מת על גדג'טים ועל טיולי ג'יפים